csütörtök, november 06, 2014

Sütőtökös sütemény/ Kürbisschnitten


(Rezept unten auch auf Deutsch) 
Ismét valami finom, sütőtökből, de most édesen! Ezt a fajta süteményt a munkahelyi büfében láttam és kóstoltam (vettem a bátorságot!). Meglepetésemre valami nagyon finomba "tenyereltem". Itthon aztán az ízek kavalkádját próbáltam kielemezni és ez lett belőle. Nem csalódott senki, főleg kolleganőm nem, akinek a szülinapjára vittem egy nagy tálcával belőle.
Hozzávalók (egy tepsi adag- kb. 32x20 cm)
25 dkg vaj
20 dkg porcukor
2 tojás
25 dkg finomra reszelt sütőtök (héja nélkül)
1 csomag vaníliacukor
1/2 csomag sütőpor
csipet só
2 ek rum
15 dkg darált dió
8 dkg darált csokoládé
30 dkg liszt
sárgabarack lekvár
csokoládémáz a tetejére
A vajat a cukorral habosra keverem. A tojásokat, sütőtököt, vaníliacukrot, sót, rumot diót és a csokoládét hozzáadom. Alaposan elkeverem kézi robotgéppel. A lisztbe beleszórom a sütőport és a masszához adom. Az így összekevert tésztaalapot egy sütőpapírral kibélelt tepsibe simítom és 180 fokon kb. 30 percig sütöm (tűpróba!). A kihűlt tésztára sárgabarack lekvárt kenek (elég vastagon) és befedem a folyékony csokimázzal, ami aztán keményre dermed.

***

Zutaten:
250 g Butter
200 g Zucker
2 Eier
250 g fein geriebener Kürbis
1 Pkg. Vanillezucker
1/2 Pkg. Backpulver
1 Prise Salz
2 EL Rum
150 g geriebene Nüsse
80 g geriebene Schokolade
300 g Mehl
Weiters:
Marillenmarmelade
Schokoladeglasur
Butter und Zucker schaumig rühren, Eier, Kürbis, Vanillezucker, Salz, Rum, Nüsse und Schokolade unterrühren. Mehl mit Backpulver versieben und unterziehen. Backblech mit Backpapier auslegen, Teig aufstreichen. Bei 160 Grad ca. 30 Minuten backen. Der ausgekühlte Kuchen mit Marillenmarmelade bestreichen und mit Schokoladeglasur überziehen.

6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tetszik! Egy ideje már én is kísérletezgetek mindenféle sütőtökös sütikkel és nagyon bejött ez az ízvilág. Ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  2. A sütőtök igazi aromája sütés után jön elő. Megsütve használod a süteményhez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, mikor összekeverem a sütemény alapanyagait, akkor még nyers. Majd a süteményben fog megsülni...

      Törlés